FAQ

Hoe werkt het online museum?

In dit online museum maak je een reis door de tijd. Je doorloopt de geschiedenis van Schiphol in de tijdlijn of kijkt per onderwerp wat je interessant vindt bij collecties. Dit kan gemakkelijk vanaf je computer, laptop, telefoon of tablet.

Hoe uitgebreid is het online museum?

Je kunt in elk decennium van de Schiphol geschiedenis nu items vinden. Wij vullen het online museum maandelijks aan en bezoekers helpen mee door eigen afbeeldingen, foto’s, filmpjes en audio te delen. Schroom niet om later nog terug te komen!

Waarom heeft Schiphol het online museum gemaakt?

We hebben het online museum gemaakt ter ere van het 100-jarige bestaan van Schiphol. Zo kunnen we bezoekers meenemen in de rijke geschiedenis van Schiphol.

Wat is het verschil tussen de tijdlijn en de collecties?

In de tijdlijn reis je door de decennia uit de rijke geschiedenis van Schiphol. In de collecties kun je afbeeldingen, foto’s, filmpjes en audio van het onderwerp dat jou interessant lijkt bekijken.

Kan ik zelf foto’s of filmpjes uploaden?

Ja, je kunt meeschrijven aan onze geschiedenis door zelf foto’s of filmpjes of andere media te uploaden. Dit kun je doen op deze pagina: http://www.schiphol100jaar.nl/upload

Waarom zie ik mijn foto of filmpje niet direct?

Voordat jouw inzending in het online museum komt, wordt het goedgekeurd door de redactie. Daarom kan het even duren voordat je jouw foto of filmpje ziet.

Waar in het online museum komt mijn foto of filmpje te staan?

Als de foto of het filmpje wordt goedgekeurd door de redactie, komt jouw item in de collectie 'Ingezonden'.

Ik heb mooie beelden, maar deze staan op videoband, cd-rom etc. Wat kan ik doen?

Je kunt in dit geval contact met ons opnemen via onlinemuseum@schiphol.nl.

Ik werk op Schiphol. Mag ik foto’s of filmpjes uploaden?

Iedereen die op Schiphol, bij haar partners, dochterondernemingen of leveranciers werkt, mag meedoen aan het online museum.

Ik heb een vraag, met wie kan ik contact opnemen?

Je kunt met vragen, opmerkingen en klachten over het online museum mailen naar onlinemuseum@schiphol.nl of bellen naar het Customer Contact Centre via 0900-0141 (je betaalt hiervoor de gebruikelijke belkosten).